.:[Double Click To][Close]:.

Bersusah Payah Dahulu, Bersenang Lenang Kemudian

Hari nie off day!!  *melompat tinggi-tinggi* \(^_^)/  Terasa nak berguling-guling, bergolek-golek, bergoyang-goyang, bergayut-gayut puas-puas.. Bagi mereka-mereka yg pernah merasai penat lelah, mereka-mereka tahu betapa senangnya dalam hati beristeri dua pabila off day (^_^)v

Saya sangat-sangat tak sedar macam mana boleh terlelap semalam atas sofa  *gara-gara penat punya pasal*  Sedang kusyuk tengok tv, tup tup tup tv yg tengok saya.. Hahaha!! Bila bangun dah jam 5.30am  *dengan contact lense tak buang* (_ _!!  Sebab tue lar dapat on9 awai nie (^_^)v


Mesti ramai yg tak sabar nak dengar stori mori saya pasai be a SHELL BOY kan  *perasan pulak mamat nie*  Pejam celik pejam celik sampai tak celik-celik, dah 5 hari saya bekerja. Semuanya shift pagi hingga petang (7.30am-4pm & 7.30am-7.30pm) Dalam masa 5 hari nie, tersangat-sangat banyak benda baru yg saya belajar

  • belajar menjadi cashier yg profesional (buat save drop, cash drop, topup touch & go, buka pam minyak etc)
  • buat tagging dekat fort court (ala, budak-budak yg dok kat luar jaga pam minyak tue)
  • sukat minyak dalam setiap tangki
  • sukat air yg ada dalam minyak
  • kira sukatan minyak utk lori minyak topup minyak

Macam-macam lagi lar kalau nak senaraikan (_ _!! Awal pagi sampai, terus sapu sampah + lap-lap + mop-mop bahagian luar, pastu cuci tandas pula,. Dah siap semua, masuk dalam angkat-angkat susun-susun air + barang ala bagai. Berpuluh-puluh kotak angkat setiap hari konpem muscle naik & badan menjadi tough, suka-suka (^_^)v  Then masuk menjadi cashier pulak sampai lar penat nak mati, tukar. Rehat-rehat jap, sambung angkat susun-susun barang. Ini bukan stesen minyak biasa, tapi stesen minyak highway. Jadi barang sangat-sangat cepat habis (_ _!! Petang sikit buat tagging dekat luar & menjaga traffic, sangat-sangat sesak (_ _!!  Pastu ulang balik kerja-kerja tadi. Begitulah rutin saya kalau shift pagi.. Malam pulak? Not yet (_ _!!

Rasanya dah banyak sangat pengalam yg saya timba dekat situ walaupun baru jer 5 hari bekerja.. Risiko paling tinggi adalah jadi cashier. Time saya jaga dengan sorang lagi cashier profesional, pernah short/kurang RM50.. OMG! Disebabkan dia yg buka kaunter, jadi dia lar yg kena bertanggungjawab. Ada yg short RM100 ++ & macam-macam lagi lar.. Lepas nie saya bakal buka kaunter, OMG!! (_ _!!

Siyesly dari hati saya yg ikhlas lagi suci & murni, sangat best kerja dekat situ.. Akak-akak & abang-abang yg sangat-sangat baik & ada sorang budak pompuan yg boleh tahan lar comeinya.. Hehe~ Ular bulu dah naik ke hidung Umur dia 21tahun, ada chance.. Hohoho~ Saya & dia selalu juga lar sembang-menyembang sampai akak-akak membuat gosip (^_^)v  Dia memang cashier profesional & banyak mengajar saya pasai cashier-cashier nie.. But of course lar penat yg teramat sangat-sangat tue sentiasa berada di sisi (_ _!!

So, starting esok sehinggalah selasa minggu depan, bermulalah shift malam saya (7.30pm-7.30am & 11pm-7.30am) Malam-malam tak dapat lar nak on9 (_ _!!  Hopefully, saya dapat bertahan hingga sampai masanya untuk berhenti (^_^)v

"NEVER GIVE UP"


P/S : hari tue jumpa dengan Ahmad Idham dekat Shell tue (^_^)v